Wahai Pelakar-pelakar Kenangan.




Buat mereka yang hadir dalam hidup ini, biarpun sebagai Pembawa Derita.
Terima Kasih, kurang-kurang aku tahu rasanya derita.
Wahai Pembekal Senyuman, memberi tanpa bayaran,
Mekar di bibir sebagai ubatan.
Wahai Penyalur Kekuatan Bervoltan Tinggi,
Genggaman tangan renjatkan sugul ini.
Wahai Penari-penari Ketenangan,
gerak tarimu hilangkan beban di benak.
Wahai Pemakan Hati, hati-hati.
Jangan sampai kau yang sakit. Nanti hati cepat mati.
Wahai Pencabar Sabar, teruskan usahamu.
Itu latihan tingkatkan imanku.
Wahai Penunggu Harapan, yang mengharapkan masa depan.
Semoga penantian itu tidak menyeksamu.
Wahai Tuan Punya Barang, barang itu ada padaku.
Amanahmu aku jaga.
Wahai  Pentafsir Serong, yang menyerongkan segala laku dan tuturku.
Tidak mengapa. Kurang-kurang aku tahu tidak semua lurus.
Wahai Pembunuh Semangat, semangatku yang tinggi.
Kau jatuhkan, berderai…!!!
Aku yakin. Dunia semangat bergraviti.
Wahai Yang Terasa, aku juga biasa.
Kadang langsung tak sedar ia berbisa.
Wahai Yang Bersama, disisi tika gelak dan air mata,
setiap masa berkongsi cerita dan rasa.
Wahai Pengadu Setia, aku hanya mampu angguk dan geleng.
Aku mungkin kuatkan kamu, kadang aku lemah dalam jiwaku.
Wahai Penjaja Cerita, semoga yang baik-baik saja.
Jajaanmu tak daya aku jaga.
Wahai Penyentap Perasaan, tersentap dalam gurau dan tawa.
Mengajar aku susun kata-kata.
 Berusaha sampai hilang rajukmu.
Wahai Yang Cuba Dekat, silakan.
Kita lebarkan ukhwah.
Wahai Pemujuk, rajinnya kamu.
Melayan sikap anak-anak ini tanpa jemu.
Wahai Pendengar Setia, harap kau tak bernanah telinga mendengar itu dan ini.
Wahai Siapapun Kamu, juga mengisi erti hidupku.

Untuk semua Si Wahaiku. Terima kasih.

Terima kasih atas apa saja yang berkaitan dengan hidup aku.
Nanti sampai suatu masa. Aku tidak meminta lebih.
Usah bersusah dari jauh ke kubur itu.
Usah ditabur bunga ke kubur itu.
Tidak disiram kubur itu pun, tidak mengapa.
Aku hanya mahukan.
Doa dan sedekah.
Halal dan kemaafan.

Sekali lagi laungan “Terima kasih” Wahai Pelakar-pelakar Kenangan.

Ya Allah…
Aku bersyukur pada-Mu Wahai Yang Satu.
Alhamdulillah.
| Terus kuatkan aku. |




* aku dah 'notekan' kat Fb... Saja je nak jadikan entry...
Terima kasih "
Wahai Pemfollow" huhuhu... :)




Tiada ulasan:

Catat Ulasan